Powered By :

Followers

Thursday, May 20, 2010

Homemade omelet.

Aha, ari nie Chef Hanif dari Italy akan menunjukkan cara yang paling mudah dan ideal untuk membuat omelet buat santapan seisi keluarga. Cara nya sangat mudah.

Bahan²:
1) Minyak masak Seri Murni
2) Marjerin
3) 1 camca garam
4) 2 batang sosej
5) 3 biji telur

Cara²:
1) Potong sosej yang tidak beku kepada hirisan yg halus. Jangan terlalu halus sehingga menghilangkan aroma rasa sosej itu.
2) Panaskan minyak dan goreng sosej yang telah di hiris tadi.
3) Di dapur sebelah, masukkan marjerinsecukup rasa ke dalam pan.
4) Pecahkan telur dan gaulkan dengan garam secukup rasa. Kemudian, sosej yg telah di goreng td dicampurkan sekali bersama telur tadi.
5) Masukkan campuran telur dan sosej tadi ke dalam pan yang telah sedia bersama marjerin itu tadi.

                                          * Begini lah campuran tadi apabila dimasukkan ke dalam pan.

                                          * Chef Hanif begitu tekun menghasilkan omelet nya.

                                * Inilah hasilnya. Untuk tujuan hiasan, bergantung kepada kreativiti anda ye.



Yummy..
Selamat mencuba! (:
                                            

12 comments:

arang67 said...

mcm cibet jer..sedap ker

hanif hafiz said...

lol..cm lmpeng je..

arang67 said...

buang komen aku eh..siot jerk

akuhanim said...

ececeh;p

.miss d'ieyna. said...

waa.sdapnya omelet ni.
bole torai nnt ni ar.

syazwani said...

ngek! ade like macam fb lagi!! mcm mane buat tu??? heee

jammbush said...

arang: mana ade aku delete lah
apih: xblh nk buat tebal. susah.
has: try la, baru ecece. hehe
miss d'ieyna: aha, marilah mencuba
sya: ade la. :P

Cik AdiLa said...

wwaaa....dh la x lunch ag nih..terliur plak ase tgk telor nih..hehehhee

akhatam said...

Wahhh enaknnyaaa.. bikin perut lapar... hhe

jammbush said...

cik adila: ape lagi, blk ni trs mencuba la. hehe
akhatam: lapar ye. hee

NiZaM Limited said...

wakaka..omellet..nice..
pastu letak atas nasik..
letak cili sos..nyam2..mmg terliur la.hehe..

fatinmmj said...

ingatkan koko krunch kt telur..tu ruper2nya..sosej..huhu
fatinmmj

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Link Exchange:

Sponsored By :