Powered By :

Followers

Monday, June 7, 2010

Alert to all blogger!




Hari ini akhbar Kosmo memaparkan kes seorang juruteknik yang menghina almarhum Sultan Johor. Mari kita lihat statement yang dikeluarkan oleh Kosmo.



SEREMBAN - Seorang lelaki mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini semalam atas tuduhan menghina Almarhum Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail di dalam blog beliau.
Tertuduh, Khairulizam Abdul Ghani, 29, yang bekerja sebagai juruteknik membuat pengakuan tidak bersalah itu selepas pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Zambri Bakar.

Mengikut fakta kes, tertuduh melakukan kesalahan itu dengan memuat naik ayat-ayat yang mempunyai elemen-elemen menghina Almarhum Sultan Johor menggunakan laman blog itu.
Kesalahan itu didakwa dilakukan di antara pukul 7.25 malam hingga 9.05 malam di No. 297 Rumah Rakyat Panchor di sini pada 22 Januari lalu.


Jadi kepada para blogger, mana yang patut kita kongsi, kita kongsi bersama. Mana yang tidak patut, simpan je lah dalam hati. Tak perlu lah kita menghebahkan kepada masyarakat. (: Sekian.





-hanef h-

12 comments:

Snoop said...

tu la...main sedap dia je nak hina-hina.. baik kongsi benda yang bermanfaat lagi bagus. pembaca suka, kita gembira.

maCy said...

tak2. blog bersih je ..hee

same2 hati2 ea :D

jammbush said...

setiap org berbeza pendapat. mungkin cara beliau menggambarkan ekspresi beliau berbeza dari cara kita atau cara yg sepatutnya. Jgn lah membenci, kita harapkan beliau sedar. (:

pch said...
This comment has been removed by the author.
pch said...
This comment has been removed by the author.
senandung semalam said...

betol 2...bkn semue bnde kte bleyh ekspresi kan... haish!!!

LaNuNsepet said...

ni yg dulu tu kar?
aduka taruna?

atau baru?
mulut tu tak bertapis
kan dah kena

jammbush said...

ni yg dulu tu. kes dy baru nk di bicarakan. tu la, nk wat mcm mna kan.

hentakbelipat said...

perghh..macam seram

a.z.n.e.e said...

org zaman sekarang... apa yg diorg takutkan sebenarnye..?? peraturan Tuhan pun tak ikut... lagi pulak peraturan manusia.. tak takut tulah agaknya.. lagi tak bagi, lagi dibuatnya...

mindbreaking said...

hati2 berblog...

rossoneri said...

yang kelakarnya dia bukanlah org yang pertama kena tangkap sbb ayat2 dlm blog..tapi macam mana dia dgn budusnya xley fikir..huhuhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Link Exchange:

Sponsored By :