Powered By :

Followers

Friday, June 11, 2010

Pondok Telefon Jadi Rumah?





   
 

               Seorang wanita melihat sebuah pondok telefon yang didiami oleh seorang lelaki di Zhongshan, China baru-baru ini.                                             Seorang lelaki tidur dalam sebuah pondok telefon di Zhongshan, China baru-baru ini.

   
ZHONGSHAN, China - Seorang lelaki tidak berumah yang enggan bercakap dengan orang ramai ditemui tinggal di sebuah pondok telefon di sini sejak dua tahun lalu, lapor sebuah akhbar semalam.
Lelaki itu menghiasi dinding pondok telefon tersebut dengan barang perhiasan rumah dan turut meletakkan sebuah bantal dan tilam supaya dia dapat tinggal dengan selesa baru-baru ini.

Wartawan tempatan menemui sisa makanan dan beberapa botol air yang disusun dengan kemas manakala baju lelaki itu disangkut pada bumbung pondok telefon.

"Dia tidur pada waktu siang dan keluar merayau-rayau waktu malam untuk mencari makanan," kata seorang saksi.

Macam macam perkara pelik yang berlaku sekarang kan. Tak hairan lah kalau manusia sekarang mampu hidup dalam apa jua cara sekali pun. (:

-hanef h-

7 comments:

Lin O said...

isk ksian ohh..

senandung semalam said...

syian gak kt dye tp syan gak kt owg yg nk gne public phone 2... hoohohhoh

FyZa said...

x terurus org 2...kesiann..ish3..;p

tweety suwitt said...

apa saja cara..semua untuk kelansungan hidup... =)

jammbush said...

nk buat mcm mana,, maybe dyorg nie ada mslah kewangan kan ? sapa tau.. ;)

Bert said...

dlm ada air-cond x? nak satu la

ASaDa RyutaRo said...

pehh.. tahan lak dia duk tido dalam pondok telefon tu..

ntah cmna la nasib org lain yang takde rumah n terpaksa duk merempat tepi jalan.. apa la yg diorang rasa ea? hurmm..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Link Exchange:

Sponsored By :